هدیه تبلغاتی مناسب در
بخاطر سپردن محصول یا خدمات
یک هدیه تبلیغاتی میتواند
از یک نایلون تبلیغاتی تا گرانترین ساعتها و حتی خودرو باشد .
بهترین هدیه تبلیغاتی
هدایایی هستند که بیشتر و بهتر دیده شوند، مثلا از هدیهای که روی میز کار و یا
ساعتی که روی مچ دست بسته میشود میتوان نام برد که از پر بازدیدترین هدایای
تبلیغاتی میتوانند باشند. محل تبلیغ بر روی هدیه باید در دید مناسب باشد و در این
نوع، تبلیغ معمولاً در مرکز هدیه صورت میگیرد . لزوما بزرگ بودن یا گران بودن یک
هدیه تبلیغاتی نمیتواند دلیل بر کارا بودن آن هدیه داشته باشد . مثلا حتی یک
خودکار کوچک میتواند در این زمینه از یک کیف گرانقیمت ارزشمندتر و مفیدتر باشد.
در زمینه هدایای
تبلیغاتی میتوان به زیر گروه های بسیاری اشاره کرد ؛
به عنوان مثال :
ست تبلیغاتی، انواع
جاکلیدی : جاکلیدی فلزی – جاکلیدی چوبی و …. جاکارتی , ساعت رومیزی , ساعت دیواری
, خودکار , تی شرت, ابزار ,
فلش مموری، موس پد , ارگانایزر , کلاه , تی شرت ,
لیوان یا ماگ نیز از
دیگر هدایای تبلیغاتی بشمار میروند که هدایای تبلیغاتی آونگ زمان این پکیج را کامل با بهترین طراحی در خدمت شرکتهای تولیدی و خدماتی و تمامی مؤسسات با کمترین سود ممکنه ارائه میدهد.
شاید بتوان گفت که
هدایای تبلیغاتی یکی مهمترین عوامل جلب توجه مشتری است که می تواند اثر زیادی در
بخاطر سپردن محصول یا خدمات داشته باشد بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی،
بکار گیری خلاقیت
در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از
اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از هدایای
تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار رفته و بسیاری از آنها از هدیه
تبلیغاتی خود استفاده می کنند، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد باعث
خوشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او می گردد.
البته یک دلیل ثابت
برای هدیه دادن وجود دارد: تقویت روابط شخصی بین هدیهدهنده و هدیهگیرنده.
انگیزهها در هدیه دادنها
متفاوت است بهخصوص از این نظر که آیا هیچ پیششرطی در هدیه دادن نهفته است یا خیر.
این امر بهخصوص باید در نظر گرفته شود که آیا هیچ نشانهای از تبلیغ در آن هست یا
نه. البته نباید گمان کرد که بحث الان در این چارچوب است که نباید هیچ نفعی از
هدیه دادن حاصل شود. برای برخی از شرکتها هدیه دادن بخشی از استراتژی بازاریابی
است.
همگان بر یک نکته اتفاقنظر
دارند: هدیه دادن یکی از راههای مقرون بهصرفه برای ایجاد حس مشارکت و ایجاد
روابط ارزشمند است.
اما به هر حال انجمن
بینالمللی محصولات تبلیغاتی پژوهشهای مستمری را در زمینه روابط هدیهدهندگان و
هدیهگیرندگان انجام میدهد که یافتههای یکی از آنها حاکی از این است که آنان
که هدیه میدهند در مقایسه با شرکتهایی که هدیه نمیدهند دو برابر شانس تماس
گرفتن از طرف هدیهگیرندگان را دارند.